Pestki dyni w diecie

Pestki dyni to nie tylko smaczna przekąska, ale również bogactwo drogocennych składników odżywczych. Dynia od lat znana jest ze swoich właściwości zdrowotnych, dlatego warto włączyć pestki dyni do swojej diety. To prosty i smaczny przepis na zdrowie. Występujące w pestkach dyni witaminy mają wpływ na wiele czynności życiowych – wpływają m.in. na wzrok, pracę serca i układu trawiennego. Regulują przemianę materii, wykazują działanie odtruwające i odwadniające. Pestki dyni stosuje się również jako lek przeciwko pasożytom przewodu pokarmowego.

pestki dyniPestki dyni zawierają duże ilości minerałów: mangan, magnez, fosfor, żelazo, cynk oraz witaminy A i grupy B (B1 B2 B3, B9), a także lecytyny. To także źródło wartościowego białka. Pestki zawierają dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, które hamują odkładanie się w tkankach złogów cholesterolu. Mają zatem zastosowanie w profilaktyce przeciwmiażdżycowej. Ze względu na zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych, polecane są dla osób cierpiących na stany zapalne skór, alergie i egzemy. Są także znakomitym, zdrowym dodatkiem dla osób mających problemy z trądzikiem i wypadaniem włosów. Zdrowe tłuszcze zawarte w pestkach dyni są niezbędnym elementem do budowy witaminy D, hormonów, a także ścianek komórkowych. Pestki dyni są naturalnym źródłem błonnika, dzięki czemu regulują pracę jelit. Od dawna stosuje się je także w leczeniu stanów zapalnych nerek i pęcherza moczowego. Nawet niewielka ilość pestek spożywana codziennie, wystarczy by zauważyć poprawę ogólnego stanu zdrowia. Jedzenie pestek wpływa również na czynność mózgu i układu nerwowego, poprawia koncentrację.

Pestki dyni znane są również jako naturalny środek na pasożyty. Kukurbitacyna zawarta w pestkach wykazuje silne działanie toksyczne wobec drobnoustrojów i robaków, jednocześnie będąc nieszkodliwą dla organizmu ludzkiego. Dzięki temu znakomicie zastępuje leki, które często mają nieprzyjemne skutki uboczne, podrażniają układ pokarmowy i mogą prowadzić do podtrucia organizmu toksynami rozkładających się pasożytów. W tym sensie pestki dyni są najbezpieczniejszym sposobem pozbycia się nieproszonych gości, takich jak tasiemce, owsiki i glisty. Dlatego polecane są dzieciom jako całkowicie nieszkodliwe w przeciwieństwie do środków chemicznych.

pestki dyni w cieściePestki dyni warto jeść też z innego powodu. Zawierają cenne tokoferole – witaminy płodności, które mają działanie afrodyzjakalne.

Pestki dyni można podjadać jako smaczną przekąskę lub dodawać do pieczywa, ciast i sałatek warzywnych. Pestki wspaniale urozmaicają smak wielu potraw. Mogą również służyć jako zdrowa posypka do mięsa.

Pestki dyni, choć tak małe, są prostym sposobem na dbanie o ogólny stan zdrowia. To idealna przekąska, gdy dopadnie nas nagły głód.

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Pestki dyni w diecie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s